campagne

Bruil beton & mix 

Het verhaal van deze advertentiecampagne spreekt voor zich.

Dit was een opdracht namens reclamebureau Muntz. Concept van art-director Matthieu Steenwijk.

Berg care

Berg Care is een Leverancier van schoonheidsproducten gericht op huidtherapeutische systeembehandelingen.

De fotografie wordt o.a.. gebruikt voor de website, folders en advertenties.

Namens reclamebureau Muntz met Matthieu Steenwijk als art-director. Naast de fotografie (op locatie) heb ik de beeldbewerking verzorgd, en Matthieu de blauwe lichteffecten.

Dilbella textiles “DiArte campagne”

Deze opdracht is wat langer geleden, maar verdient zeker een plek hier. Een opdracht waarbij met een heel team flink is uitgepakt (en bij één foto ingepakt) en waar ik met veel plezier op terugkijk.

Ik vond het heel leuk dat ik bij het samenstellen van deze site de briefing van deze opdracht nog terug kon vinden. Hieronder een fragment van deze briefing om een inkijk te geven in zo’n opdracht:

“Artists all over the world zijn bij hun verblijf in een hotel geïnspireerd door het linnen van DiArte en passen dit toe op hun kamers. We willen één sfeer creëren. Als we alle foto’s naast elkaar leggen moet er één lijn zijn. Dit doen we door de foto’s te dramatiseren.

David BeckhamWhat Happened: Beckham werd geïnspireerd en bedacht een nieuwe traptechniek. Luxe Amerikaanse Hotelkamer met uitzicht op oud stadion (ala Colosseum) in ’foggy morning’. Shot van kussensloop als bal opgevuld met handdoeken. Op de grond stoelen die fungeren als muurtje. In een hoek staat een paar glimmende witte voetbalschoenen en een zwart leren sporttas. Over een stoel hangt een [oud]Engels Trainingsjasje.

Johnny Depp What Happened: Depp werd geïnspireerd en bedacht een eigenzinnig typetje. Spaanse hotelkamer met zeezicht. Ochtendzon schijnt in de kamer. Shot richting balkon. Deuren wagenwijd open waarbij een opgespannen laken naar binnen bold door de wind als een zijl van een schip. Tegen de balustrade van het balkon is een stok (bezem) geplaatst met een handoek als vlag. Op bed ligt een stapel papier van een script. Op de grond staan een paar piratenlaarzen met een piratenhoed.

Jean Claude ChristoWhat Happened: Christo werd geïnspireerd en bedacht een nieuw kunstproject. Classic Hotelkamer met uitzicht over het rustige oude Berlijn. Shot richting kast, tafel of bed. Alles is ingepakt met linnen. Op bed liggen schetsen en tekeningen van de Reichstag.

— Geen te bekende associaties met de personages — harde belichting, contrast en scherpte —alles wat zich afspeelt in de kamer trekt de aandacht

(gevolgd door een indrukwekkend lange lijst met props).

Later is daar nog het karakter Bono aan toegevoegd. Daar kan ik geen tekst meer van terugvinden, maar het zal duidelijk zijn welke foto dat betreft.

De opnames vonden in twee dagen plaats in luxe hotelkamers. Mijn aanpak van belichting was erg “gelaagd” (veel items afzonderlijk uitgelicht) en ook de beeldbewerking was omvangrijk maar bijzonder leuk om te doen.

Het creatieve brein achter dit alles was Richard Hop van True Apeldoorn, tegenwoordig art-director van Bright en styliste Ellen van Lit heeft ook geweldig werk geleverd.

Solcon internet provider

Internet voor de zakelijke markt en thuis. Deze foto is gemaakt voor communicatie uitingen rond een jubileum van Solcon.

Gefotografeerd namens reclamebureau Muntz, naar schets van art-director Eric Weijman.

Pluimers isolatie

Het communicatie idee hier van deze campagne is duidelijk; blije klanten.

Locatie opdrachten met echte medewerkers van Pluimers, namens reclamebureau Muntz, naar idee van art-director Matthieu Steenwijk.

 

Simacan “The logistic navigators”

Simacan is een software bedrijf uit Amersfoort. Ze ontwerpen platforms voor de logistieke sector met het oog op voorspellende informatie en communicatie voor transporten en leveringen.

Wie is Simacan? Zo’n 3600 jaar geleden leefde in het Caribisch gebied de Carib-Arawak indianen. De Simacan was degene binnen deze groep die adviseerde over de meest ideale reisroutes en -tijden op basis van de stand van de maan en sterren. Analyseren, voorspellen en adviseren.

Het idee, inclusief de beschildering van het model, kwam van toentertijd Muntz art-director Eric Weijman en ik mocht de fotografie en beeldbewerking van deze leuke opdracht voor mijn rekening nemen.

 
 
 

Technische Unie “Ben fit campagne”

Een interne campagne gericht op het vergroten van gezondheid en duurzame inzetbaarheid.

De 5 verschillende, energieke, kleuren (schijf van..) heb ik gecreëerd met gekleurde folie voor de flitsers om de achtergrond uit te lichten.

Namens reclamebureau Muntz, naar idee van art-director Matthieu Steenwijk.

Techinische Unie “mogelijk makers campagne”

Centrale uitgangspunt van deze merkpositionering campagne: Technische Unie zet alles op alles om jouw uitdaging mogelijk te maken.

Het gaat hier om een flinke campagne van Muntz, met Matthieu Steenwijk als art-director van dit ingenieuze ontwerp, en uiteraard ook credits aan de account managers die dit organiseren!

Een project in meerdere delen. De bovenste twee foto’s met “het mogelijkmakers logo” zijn het laatst gemaakt, voor interne uitingen als toegift ná de grote algemene campagne. Deze opnamen zijn op locatie gemaakt met een kartonnen logo als referentie. Hier overheen is later een 3d logo geplaatst.

Als dat al ingewikkeld lijkt, kijk dan naar de foto’s van de hoofdcampagne (beginnend met de radiator die wordt doorgegeven, en verdere beelden). In de “making of collage” kun je zien hoe de fotografie in z’n werk ging. Het eindproduct is een combinatie van de modellen fotografie en een 3d achtergond. Aan de hand van ontwerp schetsen moesten we tot een juiste compositie zien te komen en een passend lichtplan. Na mijn beeldbewerking (met name op het gebied van kleur en lichtval) heeft Remco Kneepkens van creatie bureau Axes de zeer indrukwekkende 3d achtergronden gemaakt. Het finetunen van o.a. belichting en andere details was een heen-en weer proces dat uiteindelijk leidde tot de eindresultaten die hier te zien zijn. Een mooie samenwerking met een heel team.

Gelasta “Multitaskman”

Deze campagne voor vloeren groothandel Gelasta communiceert de vergaande zorg voor de klant met een lach, onder de slogan “de nummer 1 groothandel voor iedereen die geen nummer wil zijn”.

Namens reclamebureau Muntz, naar ontwerp van art-director Matthieu Steenwijk, en vormgever en collega Arjen de Koning heeft in dit geval de monsterklus van de beeldbewerking gedaan.

Het idee was om deze “mulitaskman” modulair te kunnen samenstellen. Elke arm, elk attribuut en gezichtsuitdrukking moest kunnen worden gewisseld en zijn dus los gefotografeerd. En een kleermaker heeft waarschijnlijk slapeloze nachten gehad bij de gedachte wie dit overhemd zou komen afhalen..

Ik had niet gepland een making of video te maken, maar een verzameling van de beelden leende zich achteraf voor deze stop-motion die een idee geeft van het proces. En dit is slechts een fractie van de gemaakte opnamen.. Veel werk dus, maar je kunt wel nagaan dat we als team veel lol hebben gehad bij deze opnamen.

 

Vorige
Vorige

Reportage

Volgende
Volgende

Bruiloften